Yamuna Expressway The Shining Destination In Real Estate}


Submitted by: Ravi Raiseo

The property in Yamuna Expressway conjointly adorns a number of the top notch world’s excellent facilities like club house, malls, hospitals, park and academic institute. The residential property in Yamuna Expressway offers the best living accommodations in 2BHK, 3BHK in reasonable cost where you’ll be able to live mirthfully, with the perfect connectivity to Delhi/NCR. To not mention that the projects across the road support excellent options like hardwood floor, wooden bedrooms, control access, modular Kitchen, Alarm, power backup etc.

Yamuna Expressway, popularly called Taj Expressway is a six lane, 165km long, access-controlled expressway, connecting to Greater Noida-Noida-Delhi with Agra. It was planned with the concept of reducing the duration of travelling time between Delhi and Agra, and enlarging the connectivity with the most important locations of North India. The target of the Expressway is as follows: to connect the main townships commercial centers on the eastern side of Yamuna, to make sure development of abutting areas. Expressway is anticipated to be utilized by over 100,000 vehicles a day, and reduce transfer times between India capital New Delhi and Agra by half. The areas along with this Expressway is growing at a fast and steady rate, so 133 villages, River Yamuna and G.T. Road are notified under the Yamuna Expressway Industrial Development Authority.

Yamuna Expressway is that the corridor between Delhi and Agra, the new Government as declared in Uttar Pradesh it’s within the green flag. The Yamuna Expressway is open therefore the drive from Greater Noida to Agra can simply take ninety minutes.

Another shining jewel within the heritage of the road is that the Indias biggest blend of sport city. Its the self sufficient township, proudly launched by Jaypee Greens is a progressive, diverse and very important community. It’s spread across 2500 acres serene land. It’s comprises of Indias First International standard motor racing track, ICC standard cricket stadium and with all modern facilities just like the town offers regular water supply, Super specialty medical facilities, twenty four hour power electrical supply, educational facilities from primary school to skilled, centrally monitored 3- tier security system, the project is a perfect residential destination. This town can have motor race track spread across 875 acres. This town conjointly provides standard sport stadium for all major outdoors and indoor games that embody ICC standard cricket stadium.

The Yamuna Expressway project Road passes through virgin land by the side of Yamuna River. The areas are relatively less inhabited therefore there’s no downside of rehabilitation, creating it easier for the govt. to construct it at a faster rate. The projected road connects to two necessary destination of National and International repute, that’s National capital Delhi and tourist centre Agra. Leveraging the large investment advantages of the situation, copious real estate Developers have launched several luxurious residential Property in Yamuna Expressway which incorporates Supertech Golf Country, NRI Township, Holiday Village Villas, 3C Lotus City, Supertech Upcountry Villa, Krown plots, Jaypee Sports City, and many more.

About the Author: PropTiger is an independent real estate advisor with a pan-India presence. We aspire to be your first port of call if you want to buy a yamuna expressway plots.For More Details Visit:-

proptiger.com/property-in-yamuna-expressway-noida-real-estate.php

Source:

isnare.com

Permanent Link:

isnare.com/?aid=1754375&ca=Real+Estate}

Wikinews interviews painter Pricasso on his art and freedom of expression


This article mentions the Wikimedia Foundation, one of its projects, or people related to it. Wikinews is a project of the Wikimedia Foundation.

Monday, October 12, 2015

Wikinews interviewed Australian painter Pricasso on his unique artwork created using his penis, and how his art relates to freedom of expression and issues of censorship. He is to be featured at the upcoming adult entertainment event Sexpo Australia in Melbourne this November 5 to November 8.

Garuda Indonesia increases flights, fleet; may buy rival


Tuesday, June 9, 2009

Indonesian state-owned flag carrier Garuda Indonesia has been expanding, with the airline set to add nine new jets to its fleet and double its flights between Jakarta and Kuala Lumpur. Garuda is also considering a bid for defunct rival Linus Airways.

Garuda is expecting the imminent arrival of four new Airbus jets and five new Boeings. The Airbuses, A330-200s, are earmarked to fly international routes to Seoul and Shanghai starting in July. All four have Internet and telephone access for passengers. The Boeings, B737-800 Next Generation aircraft, are due to be in service by the 2010.

Also planned before the year’s end is the increase in flights on the Jakarta-Kuala Lumpur route from one to two per week. “We saw our current load factor[s] have reached 75 percent and even more during school breaks like June and July,” Said the company’s Vice President for Network Oversight, Risnandi. “This is very promising.”

Garuda is now reported to be considering a bid for Linus, who stopped operating on April 27 and have recently been stripped of the rights to fly their former routes as legally required for airlines that do not operate for more than thrity days. Linus still holds some documents of worth to Garuda for transfer to their subisidiary Citilink.

“I heard that Garuda intends to buy Linus who already hold an aviation business license (SIUP) and an air operators certificate (AOC) for the scheduled air services,” said Indonesian Director General of Civil aviation Herry Bakti S. Gumay to reporters for Bisnis Indonesia. He said that his office was in favour of a takeover by Garuda because foreign bids are limited to holding a maximum total of 49% of the shares in Linus.

Linus Airways’ President Directer Indra said that “we are flexible to acquisition, depending on the investor. If someone wants to buy 100% of the shares we can release our shares, but if someone wants take only a majority shareholding with us as a partner – we are also open.” Indra commented that he has had an informal meeting with Garuda CEO Emirsyah Satar but says that they never discussed acquisition by Garuda and that Linus is already in talks with another ‘strategic investor’ with a view to resuming operations.

Two airlines, Riau Airlines and Kartika Airlines, have both launched bids for the ten routes formally operated by Linus, which include four from Jakarta and three from Batam.

Garuda Indonesia’s Financial Direcotr Eddy Purwanto has anounced that US$650 million worth of loans from Bank Mandiri have been restructured. Garuda, who has apointed Rothschild’s as their international financial advisors, will now pay US$450 million by 2015.

Sulpicio Lines pay PHP6.2 million for death of man in 1998 ferry disaster


Thursday, July 3, 2008

Sulpicio Lines, a ferry company in the Philippines, have been ordered to pay PH?6.24 million over the death of a man on board MV Princess of the Orient, which sank in stormy weather off Batangas in 1998. Ernesto Unabia was one of seventy confirmed fatalities in the disaster, which left eighty more missing.

Unabia was a 37-year-old seaman who worked on international vessels, and earned a ?120,000 salary. According to widow Verna Unabia, who filed the case with her three children, he was going to work on for thirteen more years and then retire. Unabia’s case is the first to be concluded, although most victims settled with Sulpicio without claims being filed.

Although Sulpicio lost their appeal several weeks ago, reporters have only today received access to documentation concerning the case.

Under Philippines law, employers are responsible for their employees actions. However, in Pestaño vs. Sumayang the Supreme court ruled that if it could be proved an employer had taken appropriate diligence when selecting employers then they could not be held responsible.

It was viewed that Sulpicio was responsible as they failed to remove captain Esrum Mahilum from the vessel despite a number of incidents involving the ferry while he was in command of it. Princess of the Orient had struck the bottom of Manila‘s North Harbour, sideswiped a container ship and suffered a crippling engine fire while berthed at North Harbour, being towed first to Cebu and ultimately Singapore for repairs.

Despite these serious incidents while the ship was under Mahilum’s care, however, he was not removed from captaincy or even disciplined. A Board of Marine Inquiry (BMI) investigation into the ultimate sinking of the Princess of the Orient would later say that Sulpicio did not have enough initiative to take action against him. The court ruled this made them responsible for his actions.

On September 18, 1998, the day of the sinking, Captain Mahilum was warned before starting out that severe weather was approaching. He wrongly calculated that the storm was safely distanced and left port regardless, running into the storm two hours later. Princess of the Orient began listing to the left and a distress call was sent, but she sank before help arrived. The BMI’s report blamed the disaster on the captain making “erroneous maneuvers of the vessel before it sank.” He remains missing to this day.

After the court ruled that this made Sulpicio liable to pay civil damages an appeal was filed, in which Sulpicio said that the captain “valiantly tried to save his ship up to the bitter end. He heroically went down with his ship.” Although he failed to properly supervise the abandon ship order he gave, he was last seen helping passengers to board life rafts. Sulpicio further alleged that careful analysis of the BMI report showed he did not directly cause the disaster.

The court rejected the appeal, with judge Estella Alma Singco saying that while the failure to remove the captain wasn’t the direct cause, “such failure doubtless contributed materially to the loss of life.” Sulpicio were ordered to pay P6.240 million in lost earnings, P100,000 moral damages, P50,000 indemnity – which Sulpicio had already offered to all the families of the deceased – and P50,000 in pursuer’s litigation costs.

Indiana Department of Homeland Security violates Wikipedia copyright


This article mentions the Wikimedia Foundation, one of its projects, or people related to it. Wikinews is a project of the Wikimedia Foundation.

Tuesday, February 2, 2010

The Indiana Department of Homeland Security was revealed on Saturday to have violated the copyright of a number of contributors to online encyclopedia Wikipedia in a document on racial profiling by quoting Wikipedia articles without any attribution.

The PDF file, which was created as a guide for students in grades 9–12 “[t]o research positions related to the topic of racial profiling post September 11, 2001 with a primary focus on citizens of Middle Eastern descent, and to give an informative speech”, quotes from seven Wikipedia articles without mentioning Wikipedia at any point. These are: Racial Profiling, USA PATRIOT Act, Bigotry, Internment, Terrorism, Counter-terrorism, and The War on Terrorism, all in the “Vocabulary” section. This is against Wikipedia’s Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC-BY-SA) License, which requires that the original author(s) be attributed.

page[s] 3/4 are copied from [W]ikipedia, yet there is no attribution to Wikipedia or even a mention of it

The offending document was posted on the Indiana Department of Homeland Security’s website on October 30, 2009, and came to the attention of the Wikipedia community on Saturday, after a user editing under the pseudonym of Smallman12q mentioned it on the website’s community noticeboard, the Village Pump. His post began, “I came across this pdf produced by the Indiana Department of Homeland Security for racial profiling and found that in it […] the vocabulary section on page[s] 3/4 [is] copied from [W]ikipedia, yet there is no attribution to Wikipedia or even a mention of it…” The document also contains typographical and grammatical errors, “[citation needed]” tags, and meaningless in-line references, due to the content being a direct copy-and-paste of Wikipedia content.

In a statement to Wikinews, Smallman12q explained that he “came across the pdf after doing a google search for ad hominem with the ‘site’ parameter set to .gov.” He also commented on “the irony” of finding this when his whole reason for searching government sources was so that he “would[n]’t have to worry about copyright infringement” due to government works being in the public domain (he was mistaken on this point, as this only applies to works of the US federal government, while this document was created by the government of the state of Indiana). He used the document as a reference in the Internment article on Wikipedia, before realizing that “the content of the article and the pdf virtually matched”. He noticed the “[1]” tag in the document, which was undefined in the PDF and corresponded to a Wikipedia in-line reference. “Looking at the other vocabulary terms within the pdf and their Wikipedia counterparts, they too were identical,” he says, “I then realized that they must have been copied from Wikipedia…”

The CC-BY-SA licence states that “You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor”, while the Wikimedia Foundation’s terms of use specify either “a) a hyperlink (where possible) or URL to the page or pages you are re-using, b) a hyperlink (where possible) or URL to an alternative, stable online copy which is freely accessible, which conforms with the license, and which provides credit to the authors in a manner equivalent to the credit given on this website, or c) a list of all authors”, none of which were given in the IDHS’s document, despite it having a bibliography section.

Wikipedia is widely famous for being something that you can freely copy, and we love it when people do it

Wikinews contacted Jimmy Wales, the founder and chair emeritus of the foundation, for a statement regarding the issue. He expressed no concern about the issue, saying that “Wikipedia is widely famous for being something that you can freely copy, and we love it when people do it. Yes, there are rules about how to do it, but not everyone understands those rules at first. I’m sure it won’t happen again, and I certainly am not particularly agitated about it.”

The offending document has since been removed from the Indiana Department of Homeland Security’s website, Wikinews found on February 2.

Colleges offering admission to displaced New Orleans students/OH-WY


See the discussion page for instructions on adding schools to this list and for an alphabetically arranged listing of schools.

Due to the damage by Hurricane Katrina and subsequent flooding, a number of colleges and universities in the New Orleans metropolitan area will not be able to hold classes for the fall 2005 semester. It is estimated that 75,000 to 100,000 students have been displaced. [1]. In response, institutions across the United States and Canada are offering late registration for displaced students so that their academic progress is not unduly delayed. Some are offering free or reduced admission to displaced students. At some universities, especially state universities, this offer is limited to residents of the area.

Contents

  • 1 Overview
  • 2 Ohio
  • 3 Oklahoma
  • 4 Oregon
  • 5 Pennsylvania
  • 6 Rhode Island
  • 7 South Carolina
  • 8 South Dakota
  • 9 Tennessee
  • 10 Texas
  • 11 Utah
  • 12 Vermont
  • 13 Virginia
  • 14 Washington
  • 15 West Virginia
  • 16 Wisconsin
  • 17 Wyoming

US Congress drafting bill that may affect Internet freedoms


Sunday, April 23, 2006

The United States Congress is currently drafting a bill known as the Communications Opportunity, Promotion, and Efficiency Act of 2006 that would revise and update the 1996 Telecommunications Act. Currently phone and cable lobbyists who own the broadband networks, such as those from AT&T and BellSouth, are calling on the federal government to permit them to operate Internet and other digital communications services as private networks. The bill as it now stands states that certain classes of Internet providers “may not unreasonably” impair, interfere, restrict or limit applications or services, such as Web sites or voice-over-IP phone connections.

Consumer advocates such as Common Cause and some large Internet companies such as Google and Yahoo are concerned that this change will result in a loss of what is being called network neutrality, and are demanding specific language in the bill to address it. Three weeks ago, the House Subcommittee on Telecommunications rejected an amendment to the bill that would have strengthened provisions for network neutrality. The amendment was defeated by a vote of 28 to 8.

Network neutrality is a principle of computer networking that describes networks designed so that no communication, application, or service is either given preferential treatment or restricted.

Advocates of network neutrality fear that allowing broadband networks to operate unregulated could lead to preferential treatment toward certain companies at the expense of others. Phone companies who oppose network neutrality legislation contend that some mechanism needs to be in place in order to pay for expansion of the public Internet.

Edward Whitacre, AT&T’s chief executive officer, had made remarks on the issue that consumer groups found inflammatory. In remarks made on November 7, 2005, presumably referring to Internet sites using their network connections, he called for “some mechanism for these people who use these pipes to pay for the portion they’re using. Why should they be allowed to use my pipes?”

Whitacre has since reversed his public statements, saying on March 21, 2006, “Any provider that blocks access to content is inviting customers to find another provider. And that’s just bad business.”

Federal Communications Commission chairman Kevin Martin believes that the FCC already has the authority to enforce network neutrality provisions, citing a North Carolina case in which the FCC acted against Madison River Communications for blocking Vonage VoIP phone service.

Representative Fred Upton from Michigan, chairman of the Telecommunications and the Internet Subcommittee, describes the bill as a way to “ignite the marketplace — unleashing great advances in technology and delivering to consumers a variety of new services at a lower cost that were once never even imagined. Every consumer in the nation with a telephone, television and access to the Internet will be better for it — the wave of the future is now.”

Michael Copps, a FCC Commissioner, said recently, “This Internet may not be the one we know in the future there are threats to it out there… Entrenched interests are already jockeying to constrain the openness that has been the Internet’s defining hallmark.”

A recent poll done by The Consumer Federation of America (See source 5) shows that the Internet has taken on an important role in the daily life of Americans. With two-thirds reporting it is important for personal communications and researching products, over half said it is important for getting news and, about 40 percent cited online banking, e-commerce, and retrieving government information as significant ways in which they used the internet. They expressed a great deal of concern about discriminatory practices of communications network operators.

The revision of the 1996 Telecommunications Act was proposed by House Energy and Commerce Committee Chairman Joe Barton, R-Texas, and U.S. Rep. Bobby Rush, D-Ill., in late March and went on to the full committee on April 5.

Ukraine opposition candidate Yushchenko is suffering from a Dioxin intoxication, doctors say


Saturday, December 11, 2004

VIENNA –Doctors from the Rudolfinerhaus clinic in Vienna say “there is no doubt” Ukrainian opposition leader Victor Yushchenko was poisoned with Dioxin.

Yushchenko’s body had about 1,000 times more than the normal concentration of the toxin. It is unknown if there were any other poisons in his system.

Although it has not yet been proven that the poisoning was deliberate, doctors suspect it was. “We suspect a cause triggered by a third party,” said Michael Zimpfer, head doctor at the Rudolfinerhaus clinic. He suggested the poison may have been administered orally, through food or drink.

Today’s announcements are a follow-up of an earlier press conference, where Dr. Korpan that there were three hypotheses under consideration, one of them involving dioxin. He did not reveal what the other two hypotheses were. Dr. Michael Zimpfer, director of the Rudolfinerhaus clinic emphasized that time there was no proof yet to specify the substance causing the illness.

Yushchenko left Kiev on Friday (2004-10-12) for further examination in Vienna. When Yushchenko fell ill on October 6th, Ukrainian doctors had initially diagnosed food poisoning, leading to speculation that he had been poisoned deliberately. The illness has disfigured Yushchenko’s body and face which doctors say could take up to two years to heal.

He fell seriously ill on the September 6th, during his presidential campaign. Yushchenko was taken to the Rudolfinerhaus clinic of Vienna, where he stayed for four days under Dr. Korpan’s care. He was diagnosed with “acute pancreatitis, accompanied by interstitial edematous changes.” These symptoms were said to be due to “a serious viral infection and chemical substances which are not normally found in food products” as his campaign officials put it. In laymans terms, he developed an infection in the pancreas and got a bad skin condition that disfigured his face with cysts and lesions. The skin condition has similarities with the chloracne associated with dioxin posioning according to a British toxicologist John Henry.

Earlier, doctor Nikolai Korpan of Rudolfinerhaus clinic confirmed today that the illness of Ukrainian presidential candidate Viktor Yushchenko was caused by an attempt to kill him.

  • Ukraine political crisis – Wikinews’ special coverage portal

Wikinews interviews Rocky De La Fuente, U.S. Democratic Party presidential candidate


Thursday, March 31, 2016

Businessman Rocky De La Fuente took some time to speak with Wikinews about his campaign for the U.S. Democratic Party’s 2016 presidential nomination.

The 61-year-old De La Fuente resides in San Diego, California, grew up in Tijuana, and owns multiple businesses and properties throughout the world. Since getting his start in the automobile industry, De La Fuente has branched out into the banking and real estate markets. Despite not having held or sought political office previously, he has been involved in politics, serving as the first-ever Hispanic superdelegate to the 1992 Democratic National Convention.

De La Fuente entered the 2016 presidential race last October largely due to his dissatisfaction with Republican front-runner Donald Trump. He argues he is a more accomplished businessman than Trump, and attacks Trump as “a clown,” “a joke,” “dangerous,” and “in the same category as Hitler.” Nevertheless, De La Fuente’s business background begets comparisons with Trump. The Alaskan Midnight Sun blog described him as the Democrats’ “own Donald Trump.”

While receiving only minimal media coverage, he has campaigned actively, and according to the latest Federal Election Commission filing, loaned almost US$ 4 million of his own money to the campaign. He has qualified for 48 primary and caucus ballots, but has not yet obtained any delegates to the 2016 Democratic National Convention. Thus far, according to the count at The Green Papers, De La Fuente has received 35,406 votes, or 0.23% of the total votes cast. He leads among the many lesser-known candidates but trails both Senator Bernie Sanders who has received nearly 6.5 million votes and front-runner Hillary Clinton who has just shy of 9 million votes.

With Wikinews reporter William S. Saturn?, De La Fuente discusses his personal background, his positions on political issues, his current campaign for president, and his political future.

Contents

  • 1 Interview
    • 1.1 Background
    • 1.2 Campaign
    • 1.3 Issues
    • 1.4 Future
  • 2 Related news
  • 3 Sources
  • 4 External link

Kazaa Trial concluding


Wednesday, March 23, 2005The trial against internet file-sharing network Kazaa in Sydney, Australia, is coming to an end, as closing arguments began today. Kazaa pleaded it could not be held responsible for the copyright infringements perpetrated by its users, as it cannot control how the software is used.

The peer-to-peer distribution software and its owner, Sharman Networks Ltd. and its directors were sued by a group of Australian record labels for copyright infringements by the network’s estimated 100 million members worldwide. Members of the software share music files with each other, and download up to three billion songs and music files monthly. The music industry claims it has lost millions of dollars in unpaid royalties as a result.

Lawyer Tony Meagher argued that Sharman is no more responsible for the uses of its software than the designers of the photocopiers and video recorders were responsible for the illegal copying of materials on those machines. The remaining question is whether Kazaa authorises its users to download files illegally.

“We tell these users in our Web site and we tell them in our license that they cannot use this (software) for infringing copyright,” Meagher told Judge Murray Wilcox. By consenting to this license by users, Kazaa is exempted from responsibility.

The record industry claims Kazaa not only enables but encourages copyright infringement. Record industry lawyer Tony Bannon argued that as Kazaa collected information from its users through spyware and sold it to advertisers, the company’s claim that it had no control over the software was “completely mind boggling.”

This is not the first trial against Kazaa, and other programs of its kind. In August last year, Judge Stephen Wilson ruled that the distribution by Grokster and Morpheus of peer-to-peer software does not violate U.S. copyright law. Rod Dorman, lead trial council for Sharman Networks in the U.S., said, “As a result of this decision, Sharman Networks will be filing a motion for summary judgement, nearly identical to the successful motions filed by Grokster and Morpheus, and we are confident that Judge Wilson will find that our product, Kazaa, is a lawful product as well.” However, the ruling held no precedential effect in the Australian trial, as the principles differed.

Kazaa and the FastTrack protocol are the brainchild of the Scandinavians Niklas Zennström and Janus Friis, and were introduced in March 2001 by their Dutch company Consumer Empowerment. It appeared during the end of the first generation of P2P networks. Napster shut down in July of that year. (Wikipedia)

The trial is expected to wrap up later today. A verdict should be passed within six weeks.